Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-26, 01:36   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V75 Solvalla - Elitloppssöndagen 27/5


Kollade mailen och fick en lista med "Klara" och diverse drag och avslag inför Söndagens V75:a. Avsändaren med initialerna S.V måste ha skickat till fel person?

Dagens Bästa Spik

Avd 2 ) Catherines Chevy

Dagens Näst Bästa Spik

Avd 4) Ringostarr Treb

Söndagens Bästa Speldrag

Avd 1) 6 Kleppe Slauren
Avd 3) 4 Volstead
Avd 5) 1 Vikings Topline
Avd 6) 3 Valentina Wind

Störst vinstchans i resp avdelning

Avd 1) 1 Odd Herakles
Avd 2) 4 Catherines Chevy
Avd 3) 5 Bold Eagle
Avd 4) 1 Ringostarr Treb
Avd 5) 14 Just Wait and See
Avd 6) 5 Virginia Grif
Avd 7) 1 Giveitgasandgo

Omgångens Överspelade

Avd 1) 3 Lannem Silje
Avd 5) 15 Robin Roof
Avd 6) 8 Beautiful Bacardi

---------------------------------------------------------------------------------

Slut på meddelandet.... hmmm ska man flagga sån här mail som skräppost?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JANNEGULL (+5), HP (+5), oinkk (+5), MatsE (+5), asgaya3141 (+3), CalleP (+5), Henkezan (+5), mocka (+20)

Senast redigerad av Basse den 2018-05-26 klockan 02:24.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-26, 08:44   #2
 
Reg.datum: apr 2017
Ort: Sverige
Inlägg: 32
Sharp$: 179
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Slut på meddelandet.... hmmm ska man flagga sån här mail som skräppost?
Det beror väl på hur resultatet blir
LetItRide är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-26, 21:18   #3
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Vad tror ni om Frode Hamres två hästar i andra avdelningen? Tycker de är svårbedömda.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 00:23   #4
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Några tankar

avd 1: Polara är nog det bästa kallblodet jag sett sedan järvsöfaks så den som ska ta emot kommer nog inte i mål. Kleppe slauren är väldigt lite streckad ser jag också.

avd 2: catherines chevy imponerade stort vid sverigesegern och kanske ska vara favorit? Person of interest var favorit mot global withdrawl senast och fick gå en rejäl repa efter galoppen. Det mjölksyreloppet för 12 dagar sedan kan ha flyttat fram hästen rejält och har ett passande smygläge. Blir det körning och han kan lifta med på innerspår tror jag faktiskt han blir svårstoppad till slut.

avd 3: Spik bold eagle, tror ingen svarar utan bara vill med till final.

avd 4: 1 eller 4 lär vinna och krånglar inte till det

avd 5: Missade 7 rätt på rita cd på 9 streck så försöker inte ens lösa detta utan tar alla i garderingsloppet idag. 5 och 10 är två skrällar som varit bra som tvåa bakom tesio resp. magic gwin i sina sista starter.

avd 6: Tror örjan skickar leet till ledning och kör där om inte gocciadoro hittat växlar från start och kommer direkt med virgina. 8 tror jag möter för tufft och blir knappast släppt till ledning denna gång. Hevin är rejäl och ska bli intressant att se hur waffle cone fungerar i ryggar...

avd 7: Tror lexus dream tar en längd på giveitgasandgo men svårbedömt vad som händer i andraskedet. Möjligt att enterprise kan överta tidigt? 4 kanske kan vara en storskräll för den var bra vid segern och plockade enkelt ner rubio. 5 ser ut som en väldigt fin häst och borde nog räknas tidigt här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 01:02   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Några tankar

avd 1: Polara är nog det bästa kallblodet jag sett sedan järvsöfaks så den som ska ta emot kommer nog inte i mål. Kleppe slauren är väldigt lite streckad ser jag också.
Du måste skoja (eller bara sett ett kallblodslopp sedan Järvsöfaks sprang)? Vad har Polara gjort som gör att den förtjänar att nämnas i samma andetag som Järvsöfaks? Har du dille på finska hästar så var Viesker en bättre häst än vad Polara är.

Ponera att du har rätt (vilket du inte har) - snacka om seklets största överodds till 4,25 hos Unibet. Sådana odds såg man aldrig på Järvsöfaks. Ja, det skulle väl kanske vara under någon av sina livs första starter innan man såg att det inte gick att slå hästen under normala förhållanden.

Visst kan Polara vinna loppet (A-häst hos mig) - men att påstå att han är den bästa hästen sedan Järvsöfaks är en ren lögn. Under perfekta förutsättningar för alla inblandade hade både Månprinsen och Tekno Odin diskat av Polara med längder.

Senast redigerad av oggeb den 2018-05-27 klockan 01:10.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 01:51   #6
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Du måste skoja (eller bara sett ett kallblodslopp sedan Järvsöfaks sprang)? Vad har Polara gjort som gör att den förtjänar att nämnas i samma andetag som Järvsöfaks? Har du dille på finska hästar så var Viesker en bättre häst än vad Polara är.

Ponera att du har rätt (vilket du inte har) - snacka om seklets största överodds till 4,25 hos Unibet. Sådana odds såg man aldrig på Järvsöfaks. Ja, det skulle väl kanske vara under någon av sina livs första starter innan man såg att det inte gick att slå hästen under normala förhållanden.

Visst kan Polara vinna loppet (A-häst hos mig) - men att påstå att han är den bästa hästen sedan Järvsöfaks är en ren lögn. Under perfekta förutsättningar för alla inblandade hade både Månprinsen och Tekno Odin diskat av Polara med längder.
Jag har aldrig jämfört polara med järvsöfaks. Faksen var ett unikum och det är klasser ner till näst bästa kallblod genom tiderna (vilket troligen var viesker men det var väl typ före järvsöfaks tid). Sedan undrar jag om du sett polara? Förra årets elitkamp var det någon statist (westholm) som skulle ta emot och polara pressade på hela vägen i dödens (18,1 första 500, 18,3 på varvet) och månprinsen liftade med i andra ytter. Hur många kallblod hade haft mod att stå emot över upploppet med ett sådant lopp? Finska kallblod är av en annan ras med varmt inblandat i generna och ofta överlägsna svenska och norska kallblod. Och mer slut häst än tekno odin får man leta länge efter...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 07:43   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57016
Standard

Frågan är om V75 är det optimala spelet idag. Måste vara uppenbar risk för jackpot. I fjor gav denna V75a 1965 kr och det blev jackpot på femmorna och därmed gick bara 39 procent av insatserna tillbaka till spelarna .

Kallblodsloppet ser ut att stå mellan 3-4 hästar.

V75-2 intressant med ev barfota och bike på ettan. Står väl mellan den och 4an.

Elitloppsförsöken mycket liten skrällpotential.

I andra försöket t ex 20 ggr eller mer i fast odds om någon annan än Ringostar Treb/Propulsion vinner.

Avd 5 har väl viss skrällpotential men med så många tunna lopp också ett lopp där många har råd att strecka på.

Svårt att tro att någon annan än 5 eller 8 vinner avd 6.

Iskall strykning av Portland i sjunde . Måste vara toppchans i detta gäng för jättefavoriten Giveitgasandgo. Man ska tydligen spetsa till den lite i utrustningen med.

Sporten som kommer före spelet idag. Åtminstone 50 procents chans/risk för femrättsjackpot .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 08:46   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Jag har aldrig jämfört polara med järvsöfaks. Faksen var ett unikum och det är klasser ner till näst bästa kallblod genom tiderna (vilket troligen var viesker men det var väl typ före järvsöfaks tid). Sedan undrar jag om du sett polara? Förra årets elitkamp var det någon statist (westholm) som skulle ta emot och polara pressade på hela vägen i dödens (18,1 första 500, 18,3 på varvet) och månprinsen liftade med i andra ytter. Hur många kallblod hade haft mod att stå emot över upploppet med ett sådant lopp? Finska kallblod är av en annan ras med varmt inblandat i generna och ofta överlägsna svenska och norska kallblod. Och mer slut häst än tekno odin får man leta länge efter...
Därav mitt tillägg ”perfekta förutsättningar för alla inblandade” - vilket innefattar att hästen är i sin prime och har toppform. Tekno Odin är helt slut - det håller jag med om. Men Tekno Odin i sin prime hade utan tvekan kunnat göra om Polaras lopp från förra årets elitkamp.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 08:48   #9
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

tycker 9 von wise as är dumt att missa i sista avdelningen, visserligen galopp senast men då var den gott gåendes och kapacitet finns samt en viss Alessandro Gorcciadoro i kusken. 3 % just nu
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 09:16   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57016
Standard

Nu drar tävlingarna igång . Spännande att se om Mariluck duger i Solvallakonkurrens. Verkar som det ska bli bike ffg.

I lopp 2 noteras att Stoneisle Ocean är anmäld barfota runt om för första gången. Åtminstone i Sverige. Men sto mot hingstar.

Riktiga kanonlopp direkt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 09:23   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57016
Standard

Barfota runt om ffg på vinnaren i lopp 1 ser jag nu.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 09:37   #12
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 124
Sharp$: 1271
Standard

"2 Rajesh Face kommer därefter men det är uppenbar risk att Luddes damp-häst stressar upp sig för mycket en dag som denna. Det samma gäller nog även kusken. Det borde bli strul."

Fick mig ett gott skratt från travnets tips
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 10:30   #13
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Där ser man, MT Insider vinner på valla - nu med kusk som vågar köra i ledningen...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 10:56   #14
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Frågan är om V75 är det optimala spelet idag. Måste vara uppenbar risk för jackpot. I fjor gav denna V75a 1965 kr och det blev jackpot på femmorna och därmed gick bara 39 procent av insatserna tillbaka till spelarna.
V75 funkar bra. 30 000 mer eller mindre halvpackade amatörer som överskattar sin egen analysförmåga....

Idag blir det flerbong.

Kostnad: 300,00 kr

Avd
1: 3 Lannem Silje (1, 7)
2: 1 Global Withdrawl (4, 3)
3: 5 Bold Eagle (4, 1)
4: 1 Ringostarr Treb (4, 5)
5: 3, 14, 15 (4, 8)
6: 5, 6, 8, 9 (3, 2)
7: 1 Giveitgasandgo (3, 5)

1x1x1x1x3x4x1 = 12 rader.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 11:03   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Jäklar vad fin han är Nuncio!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td